søndag den 20. november 2011

2 første fondant-kager


Mine to første kager med fondant (feb. 2011). Bestemt ikke noget at råbe hurra for. Kastede mig bare hovedkulds ud i at lave Marshmallows fondant (MMF) - og gik i krig med at lave "ét eller andet". Havde ikke helt styr på "hvordan og hvorledes". Fandt bl.a. ud af, at man kun skulle dosere pastafarverne med spidsen af en tandstik, da det var lidt for sent.

Heldigvis kunne lagkagerne spises - og smagte endda godt... trods udseendet. ;o)

Denne første kage med kaniner begyndte at "svede" lidt.
Var ikke klar over, at der også skulle en opsmøring til.
GULE blomster kan gå an, men bladene er godt nok GRØNNE. ;o)
Den anden kage med en lille hest - til min ældste datter.
Vidste ikke bedre, så malede med "ufortyndet" pastafarve. ;o)


2 kommentarer:

  1. Selv om det er din først kager men jeg synse det er meget flot og pænt ...har du selv fra starten lavet det sød hest den er meget flot

    ajjjj hvis jeg kan være så god som dig :-/

    rigtiget godt arbejde

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Rania - ja figurerne har jeg selv modelleret. Blomster og blade havde jeg dog udstikkere til. ;o)

      Slet